گروه اجتماعی: بنا بر توافقات وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج سازندگی حفاظت 100 هکتار از مراتع استان کرمان به بسیجیان سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج سازندگی سرهنگ سید حسن رضوی نژاد، رئیس بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به شرایط اقلیمی استان کرمان افزود: سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی توسط جوانان و دانش‌آموزان در بخش‌های  مختلف کشاورزی از جمله آبخیزداری، ‌بانکت بندی و اصلاح و احیای  مراتع، مبارزه با انگل‌های خارجی دائم و کمک به اجرای آبیاری تحت فشار بوده است.

رضوی نژاد به موفقیت اردوهای هجرت اشاره کرد و افزود: اصلاح 240 هکتار از مراتع روستایی و کاشت 400 هزار نهال، از جمله این اقدامات است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمان یکی از بهترین راه‌های مبارزه با خشکسالی و رفع مشکلات معیشتی مردم و حاشیه بیابان را مقابله با پدیده بیابان زدایی با اقداماتی از جمله اصلاح و حفظ خاک و احیای مراتع دانست.

وی تولید و کاشت گونه‌های مختلف نهال و جنگل کاری را در کشور اقدامی مؤثر خواند و افزود: سازمان بسیج سازندگی با بهره‌گیری از فعالیت و توان بسیجیان و جوانان در عرصه بیابان زدایی و حفظ آب و خاک و احیای  مراتع اقدامات قابل توجهی به خصوص در اردوهای هجرت انجام داده است.

کد خبر 10529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز